۲ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۱۵

مدیر مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه:

گفتمان‌ها برای تبدیل به جریان به ارتباط با رسانه‌ها نیاز دارند

گفتمان‌ها برای تبدیل به جریان به ارتباط با رسانه‌ها نیاز دارند

قم - مدیر مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه گفت: نظریات و گفتمان‌ها اگر بخواهند به جریان تبدیل شوند حتما باید با رسانه‌ها ارتباط داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسحاق حسینی کوهساری پیش از ظهر شنبه در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در سالن همایش غدیر برگزار شد، به موضوع حدفاصل عرصه علم و پژوهش، فکر و اندیشه تا عرصه تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و افزود: امروزه در بسیاری محافل بحث از احیای تمدن اسلامی است.

وی اظهار داشت: در نگاه کلان به دین در عرصه بین‌الملل خواهیم دید دین از یک عصر انزوا به روزگار فعلی رسیده است.

مدیر مرکز ارتباطات و بین‌الملل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: در قرن بیستم عرصه بین‌الملل تحت دو نظام معرفتی قرار داشت که در یک نقطه مشترک بودند و آن این بود که دین تحول آفرین و تغییرزا نیست و قدرت ایجاد تحولات اجتماعی و سیاسی را ندارد.

وی با بیان اینکه در نظام شرقی دین را به عنوان افیون توده‌ها تلقی می‌کردند و در نظامی دیگر به دین اعتبار می‌دادند ولی معطوف به هدف‌های شخصی بود، تصریح کرد: در چنین فضایی انقلاب اسلامی ما پیروز شد.

حجت الاسلام حسینی کوهساری، گفت: امام راحل عقیده داشتند که دین نه تنها قدرت تحول‌زایی دارد بلکه به برپایی حکومتی دینی می‌اندیشیدند و شعاری ایشان ایجاد یک قدرت دینی در عرصه بین‌الملل و دستگیری از همه مستضعفان جهان بود.

دین در مناسبت‌های بین‌المللی عنصر فعال و تعیین کننده است

وی با اشاره به اینکه امروزه قطعاً دین در مناسبت‌های بین‌المللی عنصر فعال و تعیین کننده است، ادامه داد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند ما در آستانه نوسازی تمدن اسلامی هستیم و نشانه‌های افول در تمدن غربی قابل مشاهده است.

مدیر مرکز ارتباطات و بین‌الملل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، افزود: می‌شود مسیر تمدنی تاریخ را عوض کرد و امیدواریم در این نقطه حساس تاریخی که قرار داریم، دنیای اسلام بتواند سهم خود را از تاریخ بگیرد.

وی با بیان اینکه در مرحله مهمی قرار داریم که تحولاتی در حال رقم خوردن هستند، عنوان کرد: اگر در نقاط حساس حضور نداشته باشیم باید سال‌ها هزینه آن را بپردازیم.

حجت الاسلام حسینی کوهساری، با طرح این سئوال که چگونه می‌شود فکر و اندیشه را به تمدن رساند؟ پاسخ داد: برای این منظور باید ۴ مرحله گفتمان سازی، جریان سازی، توجه به جوامع هدف، طبقه بندی مخاطبین و فرهنگ‌سازی را سپری کرد.

وی افزود: اگر گفتمان به جریان تبدیل نشود به رسالت خود عمل نکرده است لذا نظریات و گفتمان‌ها اگر بخواهند به جریان تبدیل شوند حتماً باید با رسانه‌ها ارتباط برقرار کنند.

مدیر مرکز ارتباطات و بین‌الملل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با بیان اهمیت تمدن سازی، گفت: این مقوله بسیار مهم است که چگونه یک جریان به توده تبدیل می‌شود؛ برای این منظور باید ابعاد بین‌المللی پیدا کند و بتواند فرا زمانی شود و علاوه بر نیازهای امروز به نیازهای آینده هم پاسخ دهد که اسلام، انقلاب و اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری این ظرفیت را دارند.

کد خبر 4180141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha